onsdag 13 maj 2009

Uppsala Akademiska Sjukhuset

Har varit på återbesök på "Akkis" i Uppsala med mitt brutna ben(mars-08) som har börjar göra ont efter att ha varit ganska bra. Trodde själv att det var mina 3 plåtar och 12 skruvar i benet som börjat göra sig påminda så det blev röntgen och die doktore i dag. Men så var inte fallet utan det var broskbortfall mellan benet och foten som förosakade det onda. 3 saker att göra.........
1. Låta det vara som det är men med stöd av kängor.....2. steloperera........3 .protes i vristen (ingen bra prognos på detta). Det blev en remiss till ortopedexperten för diskussion.......men vi börjar med en känga. Tänkte mig såna som man har när man vandrar i urskogen. Vi åkte direkt till ortopedkliniken för skor och det visade sig att det faktiskt finns lite "lättare" sommarkängsandaler där man kan lufta tårna. Så nu har dom tagit fotavtryck och ska tillverka ett par till mina fötter. Inte blir det snyggt till shorts så jag får väl gå i långbyxor i sommar.

3 kommentarer:

  1. Otur,men det kan kanske lyckas med att justera det onda med dessa sandaler nu i sommar. Kram från syrran.

    SvaraRadera
  2. Viktigast att du blir smärtfri och sandalkängorna blir säkert bra, ja allt klär en skönhet vet du ju.
    kramis från Ingabritt

    SvaraRadera
  3. Kjell Karlsson19 maj 2009 kl. 23:28

    Känner igen detta med broskbortfall, jag har knän som brosket försvinner gradvis i Glucosamin-tabletterna jag käkar kan delvis lindra detta...f-n vet..krya på dig!!
    Kram Kjellex

    SvaraRadera