torsdag 12 mars 2009

En gammal bild från Skellefteå.............korsningen Stationsgatan - Nygatan. I den här korsningen fick jag motorstopp med " Piggen" vår gamla Ford Anglia som vi haft mycket roligt med i våra ungdomsdagar. Bilar bakom som tutade ilsket.....gissa vad jag gjorde då, jo jag steg ur bilen rättade till kappan i lugn och ro, tittade mig omkring och satte mig in igen och startade bilen som gick igång utan minsta besvär. Ha ha ha . Men det har faktiskt hänt att jag fått veva igång bilen också ........mindre kul faktiskt.

1 kommentar:

  1. Ja, Piggen ja, salig i åminnelse. Om jag inte missminner mig var det en och annan skavank. Gummisnoddar i fönsterveven. Fönsterhissar är ju senare tiders påfund. Veva ner fönstret kan jag fortfarande uppmana mina barnbarn. Dom tittar på mig, vadå veva????????

    SvaraRadera